Vartotojo teisės

Vartotojo teisės

Neteisminis vartotojų ginčų sprendimas

Galimybė pateikti skundą ar reikalauti žalos atlyginimo ne teismo tvarka ir pasinaudojimo ja sąlygos:

Europos Sąjungos informacija apie neteisminį ginčų sprendimą

Lietuvos nacionalinė vartotojų federacija informuoja

Apie naujas vartotojų teises perkant nuotoliniu būdu (t.y. internetu, telefonu, paštu, ir ne prekybai skirtose patalpose, pavyzdžiui, namuose, darbo vietose, pardavėjo organizuotoje ekskursijoje ar pristatyme kavinėje).

Šiame video pristatyme - trumpai, aiškiai ir vaizdžiai pristatomos pagrindinės naujovės vartotojams, supažindinama su aktualiu teisiniu reglamentavimu.

  • Informaciją parengė: Lietuvos nacionalinė vartotojų federacija
  • Rėmėjas: LR Teisingumo ministerija

Video filmukas apie naujas vartotojų teises: Žiūrėti filmuką

Teisės aktai apie naujas vartotojų teises: Peržiūrėti teisės aktus

Pagrindinės vartotojų teisės

  • Teisė į informaciją: Vartotojai turi teisę gauti išsamią ir teisingą informaciją apie prekes ir paslaugas.
  • Teisė į saugumą: Prekės ir paslaugos turi būti saugios ir nekenkti vartotojų sveikatai.
  • Teisė atsisakyti prekės: Perkant nuotoliniu būdu, vartotojai turi teisę per 14 dienų atsisakyti prekės be jokių paaiškinimų.
  • Teisė į kokybę: Prekės ir paslaugos turi atitikti kokybės standartus ir vartotojų lūkesčius.
  • Teisė į žalos atlyginimą: Vartotojai turi teisę reikalauti žalos atlyginimo, jei prekė ar paslauga buvo nekokybiška.

Kur kreiptis dėl vartotojų teisių pažeidimų?

Informacija atnaujinta: 2024 m. lapkričio 13 d.